En del av våra kunder får just nu mail om att deras mailboxar är fulla. Mailen ser ut som bilden nedan.
Dessa mail kommer inte från WebHotel24! Klicka inte på länkarna i mailet. Om man hovrar med muspilen över länkarna HERE och ADD 5 GB så ser man att de inte leder till WebHotel24.
Kunder med senaste Outlook som använder Microsoft Cloud Sync technology upplever stora fördröjningar i inkommande epost. Problemet har kunnat verifieras med Outlook för Mac version 16.67 som är kopplade med IMAP mot våra tjänster. Det kan dock vara andra versioner som omfattas också.
Felet uppträder i form av att det plötsligt uppstår uppehåll i leveransen av inkommande epost. Ibland kan det ta flera dagar innan ny epost kommer in. Det kan tillfälligt lösa problemet om man tar bort epost-kontot och lägger till det igen men i de flesta fall uppstår problemet snart igen.
Problemet gäller den senaste versionen av Outlook som inte ansluter direkt mot våra tjänster utan synkroniseringen sker via Microsofts servrar via s k cloud sync technology.
Vi kan se att att Micrsofts cloud-servers ansluter till våra tjänster när man trycker på knappen Synkronisera men ingen ny epost visas i Outlook.
Vi arbetar för att finna en lösning på detta med Microsoft men har idag inga andra lösningar än att antingen:
Ta bort epostkontot i Outlook och lägg till det på nytt men välj då att kryssa ur Cloud Sync överst på skärmen enligt denna bild: IMAP utan Microsoft Cloud Sync
Alternativt återgå till den äldre versionen av Outlook
Alternativt använda ett annat epostprogram eller vår webbmail
Igår, den 8 december släpptes första releasen av PHP 8.2 och idag har vi implementerar den nya versionen (PHP 8.2.0) på våra serversystem. Det betyder att det nu via kontrollpanelen finns möjlighet att välja PHP 8.2 till din hemsida.
Observera att din hemsida och alla dess komponenter måste vara förberedd för PHP 8.2 för att den ska fungera. Av det skälet byter vi inte automatiskt PHP-version för våra kunder utan det kräver manuell åtgärd. Men vill du prova din hemsida med PHP 8.2 så är det fritt fram.
Microsoft har släppt uppdateringen KB5018410 2022-10-11 vilket medför att Outlook inte kan synkronisera IMAP. En workaround är att avinstallera KB5018410, se instruktion här.