Aktuellt

Driftinformation

 

I Sverige är det förbjudet att skicka obeställd reklam via epost, s k skräppost eller spam, till privatpersoner och enskilda näringsidkare. Lagen gäller meddelanden som skickats i kommersiellt syfte.

Genom att anmäla när du mottagit spam från företag och organisationer till Konsumentverket kan de, när de fått in tillräckligt många anmälningar, vidta juridiska åtgärder. 

På så sätt kan man som privatperson tillsammans med Konsumentverket bidra till att det blir besvärligt att marknadsföra sig via skräppost.

Är du ägare av dina domäner? Frågan är relevant och inte helt oviktig.

Vi rekommenderar alltid att du och ditt företag själva står som ägare för den eller de domäner ni använder till hemsida och epost. När du registrerar domäner genom oss sätter vi alltid dig och ditt företag som ägare av domänen.

Det förekommer att t ex webbutvecklaren eller reklambyrån i all välmening sätter sig själva som ägare av domänen till hemsidan de utvecklat åt dig. Det enkla skälet kan vara att göra det enkelt för slutkunden så att denne inte får småfakturor på diverse olika poster som har med hemsidan att göra utan att denne betalar allt till webbutvecklaren. En missad betalning för en domän kan leda till att hemsida och epost slutar att fungera och då vill webbutvecklaren eller reklambyrån, som en service mot slutkunden, hantera detta så att det inte sker.

Det kan dock få konsekvenser som man kanske inte tänkt på. Hemsida och epost är idag en mycket viktigt del av verksamheten i ett företag. Genom att låta en webbyrå eller reklambyrå stå som ägare till domänen så överlåter man faktiskt kontrollen över denna till en tredjepart. Vad händer om webb- eller reklambyrån går i konkurs? De kanske blir uppköpta av ny ägare och får ny personal. 

Det är av största vikt att du och ditt företag har full kontroll över era varumärken och era viktigaste marknadsförings- och kommunikationskanaler. Därför skall ni alltid stå som ägare till era egna domäner. 

Är du osäker på hur det står till med dina domäner? Kontakta oss så hjälper vi dig att undersöka det och vid behov hjälper dig med ägarbyte.

Håll programvaran i din hemsida uppdaterad och minska risken att den blir hackad. Med vår uppdateringsservice ser vi löpande till att programvaran i din hemsida är av senaste version och minimerar därmed risken.

Intrång genom att hemsidans programvara (CMS d v s Joomla, WordPress etc) inte är uppdaterad är den absolut vanligaste orsaken till att en hemsida blir hackad. Det kan förhindras genom att hålla den uppdaterad.

Uppdateringsservicen kostar 1995 kr/år och hemsida men just har vi introduktionserbjudande där vi bjuder på 500 kr så att du endast betalar 1495 kr för det första året. Vi tillämpar inga bindningstider – du väljer själv när som helst om du vill fortsätta servicen eller ej.

Alla priser exkl moms och gäller en gång per hemsida vid nybeställning av uppdateringsservicen senast 2014-12-31.

Läs mer på https://webhotel24.se/hackad eller kontakta oss för beställning!

Fler och fler kunder går över till Office365 men inte alla webbhotell klarar av att hantera de poster i DNS som krävs för att flytta epostfunktionen till Office365.

WebHotel24 hanterar dessa DNS-poster utan problem och har idag ett antal kunder som har sin hemsida och DNS hos oss samtidigt som eposten ligger i Office365. Vi har inte heller någon teknisk koppling mellan hemsida och epost som innebär att eposten måste ligga hos oss bara för att hemsidan gör det.

Överväger ni att övergå till över till Office365 - hör av dig till oss! Vi kan också rekommendera IT-konsulter som kan hjälpa er med att komma igång med Office365.

Prova gratis!

Prova WebHotel24 gratis i en månad utan förpliktelser! Läs mer här!

 

Prova webbhotell gratis