Frågor och svar

Microsoftuppdateringen KB5018410 som släpptes 2022-10-11 medför att Outlook inte kan synkronisera via IMAP (andra epostprogram fungerar utan problem mot samma konto). Felmeddelandet som visas är 0x800CCC0E.

Felet kan också ha andra orsaker. Om problemet inte blir löst med instruktionen nedan, se https://support.microsoft.com/sv-se/office/korrigeringar-eller-lösningar-för-de-senaste-problemen-i-outlook-för-pc-ecf61305-f84f-4e13-bb73-95a214ac1230

Outlook IMAP-problem efter KB5018410


En workaround är att avinstallera KB5018410 enligt instruktionen nedan.

  1. Börja med att kontrollera om datorn har KB5018410 installerad genom att gå till kontrollpanelen ("kugghjulet" i Startmenyn). I kontrollpanelen, sök efter "Uppdateringshistorik". Om KB5018410 visas som en av de installerade uppdateringarna så är det orsaken till detta problem.
    Outlook IMAP-problem efter KB5018410

  2. Klicka på Avinstallera uppdateringar
    Outlook IMAP-problem efter KB5018410

  3. Leta rätt på uppdateringen KB5018410 i listan och klicka på den
    Outlook IMAP-problem efter KB5018410

  4. När KB5018410 är markerad i listan, klicka på knappen Avinstallera
    Outlook IMAP-problem efter KB5018410

  5. Avinstallationen tar flera minuter och du måste sedan starta om din dator. Efter detta ska Outlook fungera med IMAP igen.
    Outlook IMAP-problem efter KB5018410

Fjärrsupport

Nedladdning av program för fjärrsupport

Supportpersonalen guidar dig till en lösning och vid behov kan vi fjärrstyra din dator för att åtgärda problem. Klicka på ikonen nedan om vår tekniker ber dig att starta fjärrstyrning.

 

Alternativ metod

För alternativ metod för fjärrsupport med hjälp av tillägg till Chrome klicka här för instruktioner.