Aktuellt

Fördröjd epost i Outlook med cloud sync technology
Fördröjd epost i Outlook med cloud sync technology

Kunder med senaste Outlook som använder Microsoft Cloud Sync technology upplever stora fördröjningar i inkommande epost. Problemet har kunnat verifieras med Outlook för Mac version 16.67 som är kopplade med IMAP mot våra tjänster. Det kan dock vara andra versioner som omfattas också.

Felet uppträder i form av att det plötsligt uppstår uppehåll i leveransen av inkommande epost. Ibland kan det ta flera dagar innan ny epost kommer in. Det kan tillfälligt lösa problemet om man tar bort epost-kontot och lägger till det igen men i de flesta fall uppstår problemet snart igen.

Problemet gäller den senaste versionen av Outlook som inte ansluter direkt mot våra tjänster utan synkroniseringen sker via Microsofts servrar via s k cloud sync technology.

Vi kan se att att Micrsofts cloud-servers ansluter till våra tjänster när man trycker på knappen Synkronisera men ingen ny epost visas i Outlook.

Vi arbetar för att finna en lösning på detta med Microsoft men har idag inga andra lösningar än att antingen:

  • Ta bort epostkontot i Outlook och lägg till det på nytt men välj då att kryssa ur Cloud Sync överst på skärmen enligt denna bild:
    IMAP utan Microsoft Cloud Sync
    IMAP utan Microsoft Cloud Sync
  • Alternativt återgå till den äldre versionen av Outlook
  • Alternativt använda ett annat epostprogram eller vår webbmail

Prova gratis!

Prova WebHotel24 gratis i en månad utan förpliktelser! Läs mer här!

 

Prova webbhotell gratis