Frågor och svar

Fördröjd inkommande epost i Nya Outlook

Nya Outlook ger försenad epost

I Outlook finns möjlighet att prova "Nya Outlook" (inställning högst uppe till höger i Outlook) vilket en del kunder har gjort och upplever varierande fördröjningar i inkommande epost, ibland upp till flera dagar.

Vi gjorde ett labbtest där vi satte upp Mozilla Thunderbird med samma epostkonto som i Nya Outlook, alltihop i en och samma dator vilket säkerställer att miljön för de båda epostprogrammen, inklusive Internetanslutning är desamma. Mail dök upp inom sekunder eller i sämsta fall minuter på Thunderbird medan det i Nya Outlook kunde ta upp till tre dagar innan de nya mailen dök upp. När vi stängde av läget "Nya Outlook" så var leveranstiderna för ny epost likvärdiga i de båda programmen.

Vår konklusion är att Nya Outlook inte är färdigutvecklad och fortfarande innehåller buggar varför vi rekommenderar våra kunder att inte använda läget "Nya Outlook" annat än för testsyfte.

Fjärrsupport

Nedladdning av program för fjärrsupport

Supportpersonalen guidar dig till en lösning och vid behov kan vi fjärrstyra din dator för att åtgärda problem. Klicka på ikonen nedan om vår tekniker ber dig att starta fjärrstyrning.

 

Alternativ metod

För alternativ metod för fjärrsupport med hjälp av tillägg till Chrome klicka här för instruktioner.