Frågor och svar

Fjärrsupport via TeamViewer på Mac OSX

För att våra tekniker ska kunna hjälpa dig med att lösa problem så är ofta en enkel lösning att vi fjärrstyr din dator. Programmet som laddas ner installeras inte, vilket innebär att fjärrstyrning aldrig kan ske utan ditt medgivande.

  1. Gå till menyvalet Support (eller klicka här)
  2. På höger sida, klicka på den mörkblå rutan med texten Fjärrsupport
    teamviewer mac osx 01

  3. Nedladdningen av programmet för Fjärrsupport laddas nu ner automatiskt till din dator
    teamviewer mac osx 02

  4. Om fönstret med nedladdningar inte visas, gå till menyn Fönster och välj Hämtade filer och klicka sedan på TeamViewer QuickSupport
    teamviewer mac osx 03


  5. Besvara säkerhetsfrågan genom att klicka på Öppna (Open)
    teamviewer mac osx 04

  6. Följ instruktionera från TeamViewer och godkänn när det visas en fråga om det
  7. För datorer med macOS 10.14 (Mojave) eller senare (vilket är i princip alla moderna Mac) så krävs ändring av säkerhetsinställningar: https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base-EN/How-to-control-a-Mac-running-macOS-10-14-or-higher/ta-p/44699

Fjärrsupport

Nedladdning av program för fjärrsupport

Supportpersonalen guidar dig till en lösning och vid behov kan vi fjärrstyra din dator för att åtgärda problem. Klicka på ikonen nedan om vår tekniker ber dig att starta fjärrstyrning.

 

Alternativ metod

För alternativ metod för fjärrsupport med hjälp av tillägg till Chrome klicka här för instruktioner.