Frågor och svar

Hur skall jag ställa in Thunderbird för epost?

Klicka på menyn Redigera (Edit) och välj Kontoinställningar (Account Settings).
Längst ner till vänster i fönstret som öppnas, klicka på Kontohändelser (Account Actions) och välj Lägg till epostkonto (Add Mail Account).

Fyll i ditt namn, epostadress och lösenord.
Klicka på Fortsätt (Continue).

Ange servernamn whse01.webhotel24.se eller motsvarande som du fått med dina epostuppgifter, både för inkommande och utgående server.
Ställ in IMAP, port 995, SSL/TLS och Normalt lösenord för inkommande server samt port 587, STARTTLS och Normalt lösenord för utgående server. Önskar du använda POP3 istället för IMAP anger du detta samt port 995.
Användarnamn (Username) är din fullständiga epostadress, t ex Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Klicka på Testa igen (Re-test) och om servern godkände dina uppgifter så fortsätter du med att klicka på Klar(Done).

Fjärrsupport

Nedladdning av program för fjärrsupport

Supportpersonalen guidar dig till en lösning och vid behov kan vi fjärrstyra din dator för att åtgärda problem. Klicka på ikonen nedan om vår tekniker ber dig att starta fjärrstyrning.

 

Alternativ metod

För alternativ metod för fjärrsupport med hjälp av tillägg till Chrome klicka här för instruktioner.