Frågor och svar

  1. Klicka på Windows-flaggan i vänstra hörnet och därefter på Epost-ikonen
    Windows 10 epost 01

  2. Klicka på Lägg till konto
    Windows 10 epost 02

  3. Bläddra längst ner och klicka på Avancerad installation
    windows 10 epost 03

  4. Klicka på Internet epost
    windows 10 epost 04

  5. Fyll i epostadress fälten för Epostadress och Användarnamn, samt ditt lösenord som du fått i kontoinformationen för ditt epostkonto. 
    windows 10 epost 05

  6. Bläddra nedåt och ge ditt konto ett namn i fältet Kontonamn så att du kan identifiera det, t ex din epostadress. Detta är praktiskt om du ställer in flera konton i epost-appen.
    Under Skicka meddelanden med det här namnet anger du det namn som ska synas när mottagaren läser ditt mail, vanligtvis ditt för- och efternamn.
    Under Server för inkommande epost anger du servernamnet som du fått i kontoinformationen för ditt konto.
    windows 10 epost 06


  7. Bläddra nedåt och välj IMAP4 under Kontotyp.
    Under Server för utgående epost anger du servernamnet som du fått i kontoinformationen för ditt konto.
    Se till att alla fyra valen är markerade.
    Klicka på Logga in.
    windows 10 epost 07

  8. Om allt går som det ska, d v s att alla uppgifter är korrekt angivna, visas nedanstående meddelande.
    Klicka på Klar.
    windows 10 epost 08

 

 

 

Fjärrsupport

Nedladdning av program för fjärrsupport

Supportpersonalen guidar dig till en lösning och vid behov kan vi fjärrstyra din dator för att åtgärda problem. Klicka på ikonen nedan om vår tekniker ber dig att starta fjärrstyrning.

 

Alternativ metod

För alternativ metod för fjärrsupport med hjälp av tillägg till Chrome klicka här för instruktioner.